Rozwój maluszka w 8 miesiącu życia

Co się obecnie rozwija?

Mowa:

  • reaguje na wyzwania również poruszając swoim ciałem

  • powtarza dwugłoskowe sylaby (ma-ma, ba- ba)

Ząbki:

  • dolne siekacze (dwójki)

Motoryka:

  • po tym jak zacznie się zwinnie poruszać, szybko nauczy się wspinać po pionowych i pochyłych drabinkach

  • wchodzi pod stół, krzesełka i wejdzie na niższe stopnie

  • potrafi samo usiąść na równej podłodze

  • stara się stanąć (przy barierce)

  • utrzyma mały przedmiot między kciukiem a palcem wskazującym

  • weźmie przedmiot do ręki bez upuszczania tego, który już jest w drugiej ręce

  • ruchy stają się bardziej precyzyjne (potrafi uderzyć zabawką w inną zabawkę)

Intelekt:

  • pogłębianie relacji z otoczeniem

  • dziecko samodzielnie nawiązuje kontakt (uśmiecha się, gaworzy, wyciąga rękę)

  • spontanicznie się śmieje

  • poprawia się rozpoznawanie mimiki twarzy

Jak mogę wesprzeć maluszka?

Mowa:

  • komunikacja z maluszkiem

Motoryka:

  • pozwolić mu wejść na drabinkę pod nadzorem
  • pozwolić na raczkowanie, wspinanie się, co ćwiczy całe ciało, a tym samym poprawia umiejętność siedzenia
  • dopóki nie nauczy się chodzić na czworakach, nie sadzaj go
  • zabawy na rozwój motoryki
  • chodzenie na czworakach po płaskim terenie w różnych warunkach (po dywanie, parkiecie, trawie)

Intelekt:

  • zabawy społeczne (chowanie się za kocem, gra w ganianego na kolanach)
  • zabawa "proszenie o pomoc"

Wskazówki i zalecenia

Motoryka:

  • podczas chodzenia na czworakach wskazane jest, aby dziecko miało gołe stopy i kolana, aby nie ślizgało się podczas ćwiczeń (nakolanniki nie ułatwiają ruchu, wręcz przeciwnie, dziecko miałoby problem ze stabilnością)
  • możesz ćwiczyć schodzenie w dół na czworakach - na przykład możesz użyć deski do prasowania, która jest lekko podwyższona z jednej strony, aby stworzyć lekkie pochylenie.

Intelekt:

  • Prośba o pomoc: umieść przedmiot, który dziecko chciałoby mieć w widocznym miejscu (prawie w zasięgu ręki dziecka). Stań w pobliżu, plecami do dziecka. Po pewnym wysiłku dziecko w jakiś sposób zwraca naszą uwagę na zabawkę i wskazuje, że chce, aby mu ją dać

Smak:

  • śniadanie, które pobudzi kubki smakowe
  • chrupki, które rozwijają nie tylko smak, ale również małą motorykę dziecka