„mruczy“ kiedy jest zadowolone
uspokaja się w ramionach
nastrój wyraża poprzez ruchy rąk i stóp
bardziej precyzyjnie skupia wzrok i potrafi śledzić przedmiot oczami
obserwuje gesty (i mowę ludzi)
słucha muzyki i uspokajają go odgłosy z otoczenia (pralka, silnik samochodu)
rozróżnia głosy ludzi
ma ograniczoną kontrolę nad ruchami rąk i stóp
przez chwilę utrzyma mały przedmiot
potrafi utrzymać głowę nad matą przez kilka sekund
lepiej panuje nad ruchami głowy
zanikają niektóre odruchy (Moro i chwytanie)
dziecko ogląda swoje paluszki, bawi się rączkami
sięga po małą zabawkę i próbuje ją złapać
potrafi się uśmiechnąć i odwzajemnić uśmiech
lubi zwracać uwagę i wie jak to zrobić
więcej czuwa w ciągu dnia, więcej śpi w nocy
uspokajamy go w ramionach, trzymamy go
mówimy do niego
na pałąku wieszamy (15 cm nad klatką piersiową) zabawki, które po dotknięciu wydają dźwięk
małe zabawki i grzechotki w odległości ok. 40 cm od twarzy
wkładamy nasze palce w jego dłonie (do prawej i lewej ręki)
podczas noszenia, coraz mniej podtrzymujemy główkę
częsty kontakt z innymi ludźmi
odpowiedni wybór dudlíku dla naturalnego rozwoju szczęki
więcej angażować tatę - niech zmieni pieluchę, ułoży dziecko do snu itp.