dużo mówi (nie można go jednak jeszcze w pełni zrozumieć)
stara się samo rozebrać
rozsuwa zamek
je samodzielnie (ale robi bałagan)
zbuduje wieżę z 8 klocków (według wzoru dorosłego)
zaczyna rysować (linie i kształty - krąg)
rzuca piłką
nawleka koraliki na sznurek
utrzyma równowagę (chwilkę)
kopnie balon
chodzi po meblach (pokonuje przeszkody)
chodzi po schodach będąc podtrzymywanym
jeździ na jeździku (trójkołowcu)
skacze ze schodów ze złączonymi nogami
wskazuje na rzeczy, które wydają dźwięk z innego miejsca
potrafi wskazać 4 rzeczy, o których mówisz mu jednocześnie (np. członkowie rodziny: mama, tata, dziadek, babcia)
podczas czytania książki wizualizuje to, co słyszy
rozumie pytanie "chcesz?"
rozumie polecenia "otwórz buzię, przynieś, zanieś"
sen w ciągu dnia skraca się do czasu przed lub po obiedzie
zapoznawanie się z nocnikiem
stawianie i burzenie wież (butelki PET)
poranne ćwiczenia
piaskownica na podwórku